16. januar 2012

Opskrift til puff

Jeg laver disse i garn der indeholder akryl, de er ikke så tunge og bliver ikke nemt jordslåede. 100% akryl er bløde og hvis man gerne vil have en puff der skrubbber lidt, så brug uld/akryl.. Det havde jo været skønt at lave dem i bomuld, men de bliver meget tunge.



Det eneste der bruges til disse er luftmasker og stangmasker.

Opskrift:

lav 4 luftmasker og saml det til en ring.
Lav herefter 40 luftmasker og hækl det fat i første maske ( dette er løkken til at hænge den i)

Runde 1: Lav 2 luftmasker og lav herefter 40 stangmasker igennem ringen. Luk runden.(40 masker)
Runde 2: Lav 2 luftmasker og lav 3 stangmasker i hver maske, Luk runden. (120 masker)
Runde 3 og 4 laves ligesom runde 2. Runde 3 har 360 masker og runde 4 har 1080 masker.

Hæft enderne. rusk den godt så der er folder overalt, gør også gerne det efter hver vask, for at den holder faconen og ikke åbner sig.

God fornøjelse.

6 kommentarer:

  1. Skulle lige kigge her på din side. Den ser fin ud. Det er en fin vaske puff du har lavet der. vil da prøve mig frem en dags tid. ;)

    SvarSlet
  2. Tak for DIY :)
    - det her må jeg altså lige kunne finde ud af. Og så fin den er!
    /Liv

    SvarSlet
  3. Den kan alle lave, hvis altså man kan hækle :)

    SvarSlet
  4. Har prøvet den af - 4. runde var lige ved at tage livet af mig - yak, en tålmodighed dén kræver! :)
    - men superfint resultat. Din DIY er meget nem at følge. Tak.
    du kan se mit blogindlæg om det her :)

    SvarSlet
  5. ja det tager lidt tid og tålmodighed at komme igennem den :) Men dejligt når man når til vejs ende :)

    Tak for indlægget..

    SvarSlet